„Transeksta“ prisideda prie „tamsos problemų“ sprendimo
Saugaus eismo ekspertai teigia, kad net iki 90 proc. avarijų susiję su vairuotojų regėjimu ir matomumu. T. y. teisingų ir adekvačių sprendimų automobilininkai nesugeba priimti tik todėl, kad paprasčiausiai nenutuokia apie šalikelių šešėliuose tykančius pavojus.
Naktį žmogaus akys priima šviesos kontrastus prasčiau nei dieną, todėl būna ypač sunku pastebėti kelkraščiais judančius pėsčiuosius ir dviratininkus. Jeigu jie neturi atšvaitų ar žibintų, tikimybė pakliūti į avariją lyginant su šviesiu paros metu išauga net iki 8 kartų.
Atlikti eksperimentai rodo, kad atšvaito neturintis pėstysis tampa pastebimu kai iki jo lieka maždaug 50 metrų. Važiuojant 90 km/val., toks atstumas įveikiamas greičiau nei per 2 sekundes, todėl laiko nepakanka net pradėti automobiliui stabdyti. Analogiškomis sąlygomis dviratininkas ar pėstysis su atšvaitu matomas maždaug iš už 120 –150 metrų net važiuojant įjungus artimąsias šviesas.
Prie eismo saugumu besirūpinančiųjų šį rudenį tradiciškai prisijungė ir Techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta“. Spalio 20-ąją asociacijos žmonės surengė susitikimą su Jonavos Neries pagrindinės ir Panerio pradinės mokyklos pradinukais, kurio metu ne tik buvo išdalinta gausybė atšvaitų, bet ir surengta viktorina. Žaidimams, kurių metu vaikai demonstravo savo elgesio gatvėje žinias, vadovavo Kauno Algio Žikevičiaus saugaus vaiko mokyklos pedagogės Daiva Piličiauskienė ir Agnė Račkienė. Solidžiausias eismo saugumo pamokos svečias – Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
Vaikams buvo dar kartą primintos svarbiausiai atšvaitų nešiojimo taisyklės. Jie gali išgebėti gyvybes tik tuomet, kai yra apšviečiami automobilio žibintų. T. y. prisegti ar kabo aukštyje tarp pėsčiojo kelių ir juosmens. Dviratininkams patariama atšvaitą dėti ne ant šiurnos, o ant blauzdos. Svarbu suvokti, kad minimalus atšvaito plotas turėtų būti 15 kv.centimetrų, todėl juostelė su šviesą atspindinčia medžiaga bus mažai efektyvi, jei susukta į ritinėlį atsidurs ant rankinės ar kuprinės rankenos, bet ne žmogaus rankovės.
Jei tarp „matau“ ir „esu matomas“ nebūtų tokios didelės prarajos – žuvusių mūsų keliuose būtų bent dvigubai mažiau. „Transeksta“ linki niekada nepamiršti šių dalykų ir saugoti save.
Visa nuotraukų galerija: