Dėmesio vairuotojai: lapkričio 1-ąją įsigalioja “žieminės” taisyklės
Vairuotojai metų laikus neretai skaičiuoja kitaip nei sinoptikai. Jų vairuotojams yra du: šiltasis ir šaltasis. Pirmasis trunka nuo balandžio iki lapkričio, antrasis – likusius 5 mėnesius, o esminis skirtumas – automobilių naudojamos padangos ir kelių eismo taisyklės. Kokius pakitimus nuo lapkričio 1-osios reikia įsiminti vairuotojams ir kitiems eismo dalyviams?
Pagrindinis jų – leistinas greitis. Miestuose jis nesikeičia (50 km/val.), keliuose su asfalto ar betono danga taip pat (90 km/val.). Žvyrkeliuose jis taipogi lieka toks pat (70 km/val.), tačiau keičiasi automagistralėse ir greitkeliuose.
Automagistralės, pažymėtos baltu viaduku žaliame fone, Lietuvoje yra dvi: Vilnius-Panevėžys ir Kaunas-Klaipėda. Šiltuoju metų laiku, nuo balandžio 1 iki spalio 31, leistinas greitis jose yra 130 km/val. Nuo lapkričio 1 iki kovo 31 jis sumažėja iki 110 km/val.
Greitkeliuose, pažymėtuose baltu automobiliu mėlyname fone, leistinas greitis šiltuoju metų laiku yra 120 km/val., o lapkričio 1 d. jis mažėja iki 110 km/val. ir tokiu išliks iki kovo 31 d. Greitkelių Lietuvoje yra du: Vilnius-Kaunas ir Šiauliai-Radviliškis.
Kitas svarbus reikalavimas susijęs su žieminėmis padangomis. Lapkričio 1-oji yra ta diena, kurią jau galima naudoti dygliuotas padangas. Jų naudojimas tęsiasi iki balandžio 10-osios. Dygliuotomis padangomis apauti automobiliai turi ant užpakalinės dalies turėti atitinkamą trikampį įspėjamąjį lipduką, kurio viduryje pavaizduotas dyglys.
Lapkričio 9-oji – paskutinė diena, kurią galima naudoti vasarines padangas. Lapkričio 10-ąją vasarinėmis padangomis apautą automobilį sustabdęs pareigūnas turės pilną teisę jo vairuotojui skirti 5-11 Eur baudą bei anuliuoti techninę apžiūrą.
Keičiasi ir leistinas minimalus protektoriaus gylis. Vasarinėms padangoms minimali riba yra 1,6 mm, o žieminėms – 3 mm. Tiesa, gamintojai griežtai nerekomenduoja padangas naudoti iki tokios ribos ir siūlo jas keisti nusidėvėjus iki 4 mm.