Kaip išsirinkti saugią motociklininko aprangą
Saugumas svarbiausia – frazė, kurią žino ir turėtų vadovautis ekstremalių pramogų fanatikai. Ypač, jei kalba pasisuka apie motociklus. Kokiais kriterijais remtis, kokių klaidų nedaryti ir kuo pasikliauti? Eksperto teigimu, saugumą padės užtikrinti ne tik tinkamas greitis bei įgūdžiai, bet ir kelios paprastos taisyklės, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Pasak specializuotos moto ekipiruotės parduotuvės „MotoMafia“ vadovo Igno Pošio-Šileikio, apranga turi būti tokia, kurią norėtųsi dėvėti kaskart sėdant ant motociklo. O jos saugumą lemia trys pagrindiniai elementai.
„Moto aprangos saugumą galima skirstyti į „aktyvų“ ir „pasyvų“. Aktyvus saugumas, elementai, kurie veikia kaip prevencija nuo įvykių. Tai ryškios aprangos spalvos ir atšvaitai tamsiam paros metui. Taip pat, tai gali būti ir motociklininko komfortas, dėvint aprangą. Pasyvus saugumas – visi moto aprangos elementai, kurie apsaugo vairuotoją kritimo metu. Todėl, renkantis striukę rekomenduojama atkreipti dėmesį į tris pagrindinius parametrus: apsaugą, tekstilės, odos sudėtį, siuvimo būdą ir siūles. Renkantis batus ar šalmą, kriterijai panašūs. Žinoma, vienas bendras ir labai svarbus aspektas yra dydis. Tai garantuos geriausią apsaugą. Deja, iš patirties žinome, daugiau nei puse Lietuvos motociklininkų važinėja su per didele apranga ir šalmais. Tai esminė klaida, kuri gali atnešti skaudžių, nereikalingų pasekmių“, – dėstė I. Pošys-Šileikis.
Eksperto teigimu, aprangą ir šalmą patartina keisti, tik tuomet, kada šie susidėvi. O perkant naują, rekomenduotina pasikonsultuoti su ekspertu ir ją rinktis remiantis ne tik pirminiu įspūdžiu ar prekinio ženklo žinomumu.
„Nustatyti tikslų laiką, kada atėjo laikas keisti aprangą, negalima. Tai lemia labai daug faktorių: nusidėvėjimas, pagaminimo kokybė, gamintojas, naudojimas, sandėliavimas ir kita. Žinoma, įtaką daro ir buvę eismo įvykiai. Po jų, greičiausiai, šalmą reikės keisti nedelsiant. Tiesa, labai svarbi ir šalmo, aprangos priežiūra. Valymas, impregnavimas, šalmo vidinio pamušalo skalbimas, padės aprangai ar šalmui tarnauti ilgiau. Na, o jei jau nusprendėte keisti aprangą, atminkite, įsigiję žinomo prekinio ženklo prekę ar tiesiog sumokėję dvigubai daugiau, nebūtinai gausite saugiausią, ilgaamžiškiausią, funkcionaliausią sprendimą. Dažniausiai, tiesiog 25–35 proc. sumos atiduosite už to „brando“ marketingo, reklamos, žvaigždžių honorarų išlaidas. Tad, klauskite patarimų ir klausykite profesionalų įžvalgų bei negailėkite tam laiko“, – teigė I. Pošys-Šileikis.
Šalmo dydis ir aprangos spalva – elementai apsaugantys nuo nelaimės, įsitikinęs I. Pošys-Šileikis. Todėl, įrangos pasirinkimui skirti laiko – privalu.
„Kaip ir minėjau anksčiau, didžioji dalis motociklininkų dėvi per dideles aprangas ir šalmus. Tai daroma dėl to, kad tokia apranga patogesnė. Tačiau, galbūt, šalmas tiesiog nėra patogus, neatitinka galvos struktūros, o gal tiesiog reikia suvokti, kad šalmas ar apranga nebus tokia patogi, kaip „močiutės“ pasiūta kepurė ar megztukas. Žinoma, negailėkite laiko aprangos spalvos pasirinkimui. Didžioji dalis avarijų su motociklu įvyksta, ne dėl motociklininkų kaltės, o dėl to, kad jų tiesiog nepastebi kiti eismo dalyviai. Pats esu ne kartą vos nepartrenkęs moto vairuotojų, kai atlikdavau manevrą, tik dėlto, jog šie buvo per „juodi“ ir jų duslintuvai per tylūs. O ar odinę, ar tekstilinę aprangą pasirinksite, nėra skirtumo. Tačiau, jei ieškote klasikinės, miestui skirtos aprangos, rekomenduoju rinktis būtent tekstilinę. Ji daug funkcionalesnė: turi membraną nuo vandens ir vėjo, daug daugiau kišenių, išsegamą pašiltinimą ir daug atšvaitų. Juk nesvarbu ar motociklas galingas ar ne, ar važinėjate ramiai ar greitai, kristi su pilna ir asmeniškai Jums pritaikyta ekipiruote daug maloniau. O ir blogo oro „draivinti“ nėra, yra tik bloga apranga“, – šypsojosi ekspertas.