Elektromobilių gamintojai pirmenybę teikia „Continental“ padangoms
Technologijų kompanija ir aukščiausios klasės padangų gamintojas „Continental“ plečia elektromobiliams skirtų padangų gamą. 2020 metais šeši iš dešimties didžiausių elektromobilių gamintojų pasaulyje kaip originalią įrangą naudojo „Continental“ padangas, kurios gamykloje buvo montuojamas tokiems modeliams kaip „Tesla Model 3“ ir „Model S“, taip pat „Volkswagen ID.3“ ir kitiems.
„Dabar elektromobiliai siūlomi beveik visuose segmentuose nuo mažiausių ir vidutinės klasės iki SUV ir itin galingų sportinių automobilių, ir visiems šiems automobiliams turi būti individualiai parinkti skirtingi padangų modeliai, – sako Andreas Schlenke, „Continental“ padangų kūrimo padalinio vadovas. – Tai reiškia, kad nėra vienų padangų, kurios tiktų visiems elektromobiliams. Iš tiesų, mes jau dešimtmetį plečiame elektromobiliams skirtų padangų gamą, kurioje yra modeliai visiems elektromobiliams ir kurios gali mažinti emisijas ir įprastiems automobiliams su vidaus degimo varikliais.“
Šiandien beveik visiems elektromobiliams, kurie iš gamyklos išrieda ne su „Continental“ padangomis, gamintojas taip pat siūlo savo vasarinių, žieminių ir visasezonių padangų variantus.
„Continental“ atlikti bandymai rodo, kad nuo padangų priklauso iki 20 proc. viso automobilio važiavimo metu patiriamo pasipriešinimo ir, optimizavus riedėjimo pasipriešinimą, galima padidinti elektromobilio nuvažiuojamą atstumą. Todėl siekiant užtikrinti energiją taupantį efektyvų važiavimą, itin didelis dėmesys kreipiamas į mažą pasipriešinimą riedėjimui. Dėl to daug elektromobilių gamintojų renkasi „Continental EcoContact 6“ padangas, kuriose naudojamas ypatingas „Green Chili 2.0“ gumos mišinys, sudėtyje turintis natūralaus kaučiuko ir kitų medžiagų. Šios padangos yra itin atsparios riedėjimo metu jas veikiančiai mechaninei deformacijai, o tai lemia mažesnį pasipriešinimą riedėjimui ir, atitinkamai, mažesnes energijos sąnaudas. Kuriant „EcoContact 6“ padangas, „Continental“ pavyko net 15 proc. sumažinti pasipriešinimą riedėjimui, palyginti su ankstesniu modeliu.
Vidutinės klasės ir brangių automobilių gamintojai padangoms kelia papildomus reikalavimus. Čia viena iš svarbiausių savybių yra tikslus valdymas ir saugumas važiuojant dideliu greičiu, todėl šiems automobiliams gamintojai dažniausiai renkasi „PremiumContact“ arba „SportContact“ serijos padangas. Pavyzdžiui, „PremiumContact 6“ pasižymi subalansuotomis efektyvaus ridėjimo, sportiškumo ir komforto savybėmis, o „SportContact 6“ padangos yra skirtos galingiems automobiliams, kur svarbiausia savybė – tikslus valdymas, o dėl savo stabilumo ir stabdymo galimybių jos pasižymi ir saugumu važiuojant dideliu greičiu.
„Padangų kūrimas visada yra techninių tikslų konfliktas, – sako Andreas Schlenke. – Pavyzdžiui, didelis pasipriešinimas riedėjimui gali užtikrinti dar didesnį saugumą, tačiau tokios padangos lems didesnes energijos sąnaudas. Todėl čia ir slypi mūsų inžinierių patirtis kaip pagerinti abi savybes vienu metu.“
Kadangi elektromobilių variklis yra beveik negirdimas, labai svarbu ir mažas riedėjimo triukšmingumas. Tam aukštos klasės komfortiškiems automobiliams parenkamos padangos su „ContiSilent“ technologija. Padangos vidinėje dalyje esantis specialių putų sluoksnis sugeria nuo kelio dangos atsirandančias vibracijas ir taip sumažina į automobilio saloną perduodamą triukšmą.