„Vėjo projektai“ ir „Altas Auto“ vienija pajėgas
Telkti inžinerinę patirtį ir atstovauti tvaraus transporto interesus nacionaliniame lygmenyje – tai pagrindiniai dviejų didžiausių Lietuvos elektrinio transporto gamintojų suburto aljanso uždaviniai. Suvienijusios pajėgas, bendrovės taip pat kartu vykdys pardavimus ES rinkose.
Elektrinių miesto autobusų „Dancer“ gamintojai UAB „Vėjo projektai“ ir UAB „Altas Auto“, gaminantys vidutinės ir mažos klasės elektrinius autobusus, pasirašė bendradarbiavimo sutartį, kuri padės geriau siekti bendrų tikslų tiek Lietuvos, tiek ir užsienio rinkose.
„Elektrinių autobusų gamintojų rinka Europoje dar tik formuojasi, todėl valstybių ir miestų sprendimų priėmėjams labai trūksta bendro supratimo ir informacijos, kokias galimybes ir privalumus teikia naujos kartos elektrinis miestų transportas. Kartu su „Dancer“ esame šios srities inžinerinių inovacijų lyderiai, tad vykdysime aktyvų dialogą su sprendimų priėmėjais ir taip sieksime greitesnio šios srities augimo”, – sako „Altas Auto” direktorius Edvardas Radzevičius.
„Lyginant su didžiosiomis automobilių pramonės korporacijomis, esame palyginti nedidelės įmonės, todėl tik suvieniję pajėgas galime būti konkurencingi. Tikime, kad ES mastu teikiamas politinis prioritetas, telkiami finansiniai resursai vystyti elektrinio transporto sistemas bei didėjanti elektrinių autobusų paklausa leis Lietuvos gamintojams sėkmingai įsitvirtinti Europos rinkose“, – teigia UAB „Vėjo projektai“ generalinis direktorius Alvydas Naujėkas.
Šiandien abu Lietuvos elektrinių autobusų gamintojai orientuojasi į skirtingas autobusų klases, tad suvienijusios pardavimo pajėgas bendrovės klientams pasiūlys platesnį transporto priemonių pasirinkimą – M2, M3 klasių miesto ir tarpmiestinio susisiekimo autobusus.
Įmonių vadovai tikisi, kad šis bendradarbiavimas padės užtikrinti lietuviškų transporto priemonių konkurencingumą užsienio šalių rinkose, o „Dancer“ ir „Atas Auto“ autobusus matysime vis daugiau Europos miestų.
Europos šalyse elektrinių autobusų rinka auga itin sparčiai. Iš šiuo metu daugiau nei 5000 Europoje užregistruotų didžiųjų elektrinių autobusų, daugiau nei 3700 registruota per pastaruosius dvejus metus.
Tačiau rinka tik įsibėgėja, nes vien pernai buvo užregistruota 22% daugiau elektrinių autobusų nei 2019 m., o Europos šalių gatvėse vis dar naudojama beveik 600 tūkst. taršių dyzeliu varomų viešojo transporto autobusų, kurie, atsižvelgiant į ES Žaliojo kurso siekius sumažinti transporto taršą, per artimiausius porą dešimtmečių turėtų būti pakeisti netaršiais.
Naujoji „Vėjo projektai“ ir „Altas Auto“ sutartis atvers galimybes plėtoti naujus elektrinio transporto inžinerinius sprendimus, vykdyti jungtinę pardavimų strategiją, turėti bendrus pardavimo bei transporto priemonių aptarnavimo atstovus Europos šalyse, kartu dalyvauti valstybės ar savivaldybių viešojo transporto įmonių viešuosiuose pirkimuose.