Vaikai nuspalvino svarbiausią saugaus eismo taisyklę
Drauge su kalendorine žiema startavęs slidžių kelionių sezonas tradiciškai dalį automobilininkų užklumpa nepakeitusius vairavimo įpročių. Deja, nepamatuoto optimizmo, įgūdžių stokos ar paprasčiausio neatsargumo kaina visuomet būna tokia pati: keliskart išaugantis avarijų, kai nespėjama sustoti prieš kliūtį ar „netelpama“ į posūkį, skaičius. Tačiau liūdniausias rezultatas – sužalojami ar žūstantys žmonės.
Nuo 1999-ųjų saugaus eismo mokymus rengianti VšĮ „Būk saugus LT“ kasmet į šią problemą dėmesį atkreipia originaliu ir išskirtinai gražiu būdu: keli šimtai 1 – 4 klasių mokinių, lankančių saugaus eismo būrelius, imasi vairuotojams skirtų atviručių „Aš ir Tu– atsargūs kai slidu“ gamybos. Kauno Vaišvydavos pagrindinės mokyklos mokytoja Dijana Skučienė paruošia „linkėjimų vairuotojams“ eskizus, o vaikai iš Kauno, Alytaus, Kėdainių, Jonavos, Marijampolės, Prienų, Lazdijų, Šiaulių, Elektrėnų, Klaipėdos, Kaišiadorių miestų ir rajonų kasdienes eismo situacijas nuspalvina, pasirašo ir asmeniškai paprašo vairuotojų būti atidesniais.
VšĮ „Būk saugus LT“ atstovė Lina Šembergė pasakoja, kad šiais metais su mažaisiais pagalbininkais sukūrė beveik 1500 unikalių atviručių, kurios dar prieš Šv. Kalėdas pradėtos dalinti techninės apžiūros stotyse visiems vairuotojams, atkeliavusiems su nepriekaištingai prižiūrėtomis ir teigiamą patikros išvadą gavusiomis transporto priemonėmis.
„Ankstesniais metais vaikai patys išdalindavo savo kūrinius automobilininkams stovėjimo aikštelėse ar, padedami policijos pareigūnų, prie mažesnio intensyvumo sankryžų. Tačiau kol pandemija nenuslopo, nutarėme savo žinutę vairuotojams skleisti saugesniu būdu, padedant Lietuvos techninės apžiūros įmonių „Transeksta“ asociacijai. Nuoširdžiai ačiū jiems, taip pat visiems mūsų socialiniams partneriams – Kauno švietimo ir inovacijų centrui bei radijo stoties „TAU“ komandai, už galimybę priminti bene svarbiausią saugaus eismo taisyklę tiek – būtinybę adekvačiai vertinti žiemą pasikeitusias kelionių sąlygas ir saugų elgesį keliuose bei gatvėse tada, kai to labiausiai reikia. Ir be abejonės labai džiaugiuosi visų saugaus eismo būrelių vaikais – šiųmetiniai jų linkėjimai vairuotojams iš tiesų nepaprastai gražūs“, – šypsosi L. Šembergė.
Asociacijos „Transeksta“ vadovas Gintautas Šlėderis savo ruožtu pastebi, kad „stabdžių ligos“ – trečias pagal dažnumą nenaujų automobilių trūkumas, fiksuojamas beveik 6 proc. TA stotyse tikrinamų transporto priemonių.
„Nepriekaištingai veikianti stabdžių sistema, geros padangos ir adekvatus situacijos vertinimas yra trys banginiai, ant kurių laikosi visų kelionių automobiliais saugumas. Jei vienas kažkuris elementas neveikia, lieka tik laiko klausimas, kada pritrūks „tik keleto metrų“ ir geriausiu atveju teks skaičiuoti nuostolius dėl aplamdytos mašinos. Šios taisyklės universalios ir galioja tiek vasarą, tiek žiemą. Keičiasi tik vienas elementas – sukibimo su kelio paviršiumi koeficientas ir lėtėjimo pagreitis. Jei ant švaraus ir sauso asfalto absoliučios daugumos automobilių lėtėjimo pagreitis siekia mažiausiai 6 ar 7 m/s2, tai : ant sauso, suspausto sniego automobiliai lėtėja tik 3,5 m/s2 pagreičiu, o ant ledo – viso labo 1,75 m/s2. Būtent tokios sąlygos didžiojoje Lietuvos kelyje kaip tik susidariusios šiomis dienomis, todėl reikėtų laikytis dar didesnio atstumo tarp ta pačia kryptimi judančių transporto priemonių ir mažinti greitį“, – pastebi G. Šlėderis.