TA įmonės ragina atkreipti dėmesį į „karantininių“ apžiūrų galiojimo laiką
Trečią mėnesį mažėjanti susirgimų COVID-19 statistikos kreivė liudija, kad ne už kalnų ir oficiali pandemijos pabaiga. Tačiau Lietuvos techninės apžiūros įmonės, analizuodamos automobilininkų vizitų skaičius būgštauja, dėl galimo „šalutinio“ koronaviruso poveikio: naujos sumaišties bangos dėl prieš dvejus metus taikyto techninės patikros atidėjimo.
Priminsime, kad 2020-ųjų pavasarį Ekstremalių situacijų operacijų centras bei kai kurios kitos valdžios institucijos įgyvendino daugybę įvairių priemonių, turinčių pažaboti koronaviruso plitimą. Susisiekimo ministerija tuo metu taip pat priėmė keletą sprendimų, susijusių su Lietuvos techninės apžiūros įmonių darbu. Karantino laikotarpiu buvo oficialiai leistas važinėti transporto priemonėmis su pasibaigusiu techninės apžiūros galiojimu leidžiama tais atvejais, kai jų techninė būklė nekėlė abejonių. Šiek tiek pasikeitė ir pati patikros procedūra – pandemijai įsisiautėjant nutarta iki minimumo apriboti kontaktus su automobilių savininkais/valdytojais. Be to, visiems jaučiantiems bent minimalius ligos simptomus ar tik būgštaujantiems dėl savo sveikatos numatyta galimybė atidėti techninę apžiūrą iki karantino režimo pabaigos bei 30 kalendorinių dienų po jo.
Tačiau būtina atkreipti dėmesį į vieną labai svarbų šio Susisiekimo ministro įsakymo aspektą: karantinas neprailgina šiuo metu galiojančios dviejų metų techninės apžiūros intervalo. Kad ir kaip toli 2020-aisiais buvo nukeltas vizitas į TA stotį, naujos – privalomos po dvejų metų – techninės apžiūros data liko susieta ta, kuri buvo nurodyta esamoje TA rezultatų ataskaitoje. T. y. tiek dienų ar savaičių, kiek dėl karantino buvo vėliau atlikta patikra, tiek trumpiau ji galioja.
Pvz., M1 klasės automobilio apžiūra baigėsi 2020-ųjų balandžio 20 dieną, o savo transporto priemonę patikrino gegužės 30 dieną, naujoji apžiūra galios iki 2022.04.20.
Tokiu sprendimu buvo siekiama paskatinti neatidėlioti techninės apžiūros be svarbios priežasties ir tuo pat metu neišbalansuoti į patikrą važiuojančių transporto srautų. Deja, pagal šiuo metu gerokai dažniau fiksuojamų vėlavimo į TA atvejų, galima spėti, kad yra nemažai pamiršusių šią aplinkybę, todėl patenka į nemalonias situacijas.