Kaip pasirinkti padangas vasarai? Eksperto patarimai
Padangas į vasarines geriausia keisti, kai naktimis nebebūna šalnų ir temperatūra važiuojant automobiliu siekia bent septynis laipsnius, sako „Goodyear” pardavimų vadovas Baltijos šalims Martins Grinbergs. Tai ypač aktualu važiuojantiems anksti ryte ir vėlai vakare, kai kelio danga dar gali būti slidi. Tačiau su žieminėmis padangomis važinėti visą vasarą yra nesaugu dėl smarkiai pailgėjusio stabdymo kelio.
Prieš įsigydami naujas padangas atkreipkite dėmesį į tai, ką rodo testų rezultatai, palyginkite juos, – sako specialistas. Jei ieškote padangų su trumpesniu stabdymo keliu drėgnoje kelio dangoje, patikrinkite šio testo rezultatus. Testai įprastai yra atliekami nepriklausomų, dažniausiai Vokietijos ekspertų ir yra labai patikimi. Juose rasite informacijos apie kilometražą, stabdymo kelią, kuro suvartojimą, net garsą. Jei neieškote kažko ypatingo, tuomet geriausia, kai tarp šių savybių yra balansas.
Padangų keliamas triukšmas ypač svarbu kalbant apie elektromobilius, kurie važiuoja tyliai, teigia M. Grinbergs. Štai „Goodyear” inžinieriai sukūrė unikalią Sound Comfort technologiją, kuri net perpus sumažina automobilio viduje girdimą padangų skleidžiamą garsą.
Teisingai pasirinktos padangos taupo degalus bei tarnauja ilgesnį laiką. Kai kurie testai rodo degalų sunaudojimo efektyvumą – t. y. kokia nuvažiuoto kilometro kaina. Svarstant ar primokėti už geresnės kokybės padangas specialistas siūlo paskaičiuoti, kiek pasirinkę brangesnes padangas sutaupysite degalų ir kaip ilgai jas naudosite – kartais naudojimas gali prailgėti net visu sezonu, o tai yra labai daug.
Su kai kuriomis padangomis galite įveikti net 50 proc. ilgesnius atstumus, sako M. Grinbergs. Tai reiškia, kad padangos tarnaus gerokai ilgiau. Į tai specialistas ypač siūlo atkreipti dėmesį renkantis padangas nedidelio galingumo šeimos automobiliui.
Plačios ar siauros padangos? Sausu keliu važiuojant plačios padangos yra saugesnės, o štai šlapią kelio dangą geriau įveiks siauresnės. Platesnės ir itin didelio našumo padangos visuomet geriau tiks dideliems ir galingiems automobiliams. Pvz. „Goodyear” tokiai technikai šiemet siūlo visiškai naujas „Eagle F1 Asymmetric 6“ padangas. Šios padangos dėl naujo gumos mišinio turi didesnį mikro sukibimą su keliu bei pagerina stabdymą šlapiame kelyje. Šių padangų mažesnis triukšmo ir pasipriešinimo riedėjimui lygis, dėl to jos puikiai tinka elektriniams automobiliams. Beje, šios padangos puikiai tiks ir sportiniams, šeimyniniams automobiliams ar prabangiems sedanams.
Prieš įsigydami padangas būtinai įvertinkite stabdymo kelią lietingomis dienomis – Lietuvoje tai itin svarbu. Ypač pavojingos gali būti pirmosios kelios minutės prasidėjus lietui. Kelio danga išsyk nesugeria vandens, todėl vanduo ją padengia tarsi plona riebalų plėvele ir kelias staiga pasidaro labai slidus. Tokiu atveju reikia laikytis didesnio atstumo tarp automobilių bei pasirinkti mažesnį greitį.
Ar jau laikas keisti pernykščias padangas, lengvai galite pasitikrinti patys – lengvojo automobilio protektoriaus gylis vasaros metu gali būti ne mažesnis, nei 1,6 milimetro. Žinoma, geriau nelaukti visiško padangų nusidėvėjimo, o važinėjant senomis padangomis reikia būti itin budriems ir įvertinti, kad važiavimas šlapia kelio danga gali būti pavojingas.
Prieš apsispręsdami, ar toliau naudoti pernykščias padangas, atkreipkite dėmesį, kaip jos buvo laikomos žiemą. Padangų negalima laikyti tiesioginėje saulės šviesoje, labai šiltose, drėgnose patalpose, ar, pavyzdžiui, balkone, neuždengtas. Neteisingas padangų sandėliavimas gali smarkiai sutrumpinti naudojimo trukmę. Ir atvirkščiai – teisingai laikomos padangos gali tarnauti ir šešerius metus. Na, o jei norite įsitikinti, kad padangos dar tinkamos, pasitarkite su specialistu.
M. Grinbergs padangų pasirinkimą prilygina draudimui. Drausdamasis niekada nežinai, ar nutiks kas nors blogo. Taip pat ir renkantis padangas – kelyje atsitikus ekstremaliai situacijai teisingai pasirinktos padangos gali išsaugoti sveikatą ir net gyvybę. Gali būti, kad su pigiomis ir prastomis padangomis taip pat važinėsite ilgai, tačiau ar verta taip rizikuoti?
„Goodyear“ yra viena didžiausių padangas gaminančių bendrovių pasaulyje. Joje dirba apie 72 tūkst. žmonių, o gamyba vyksta 57 gamyklose, kurios yra 23 pasaulio valstybėje. Bendrovės naujovių kūrimo centrai Akrone (Ohajo valstija, JAV) ir Colmar-Berge (Liuksemburgas) kuria moderniausius produktus ir paslaugas, kurie tampa naujais padangų pramonės technologijų etalonais.