„Continental“ mobilumo studija: ar dalinsitės informacija su draudikais?
Pasak praėjusiais metais atliktos „Continental“ mobilumo studijos, vairuotojai teigiamai vertina interneto teikiamus privalumus automobiliuose ir mielai jais naudojasi. Pačios populiariausios paslaugos – navigacijos sistemos ir pranešimai apie eismą realiuoju laiku, taip pat lankytinų objektų ir laisvų statymo vietų paieška.
Tačiau vairuotojai yra kur kas atsargesni, kai jų buvo klausiama ar sutiktų, kad važiavimo duomenys būtų prieinami draudikams. Nors su tuo sutiktų net trys ketvirtadaliai apklaustų vairuotojų Kinijoje, bet šia informacija dalintųsi tik pusė apklausoje dalyvavusių Japonijos ir JAV vairuotojų. Dar mažesnį norą bendrinti duomenis išreiškė Vokietijos vairuotojai, kur tik keturi iš dešimties (42 proc.) sutiktų jais dalintis, o tarp jaunesnių nei 30 metų vairuotojų tokių buvo tik trys iš dešimties. O štai kalbant apie jaunus vairuotojus iš JAV, situacija yra priešinga – du trečdaliai sutiktų, kad draudikai gautų važiavimo duomenis, mainais į palankesnes draudimo sąlygas. Japonijoje tokių jaunų vairuotojų yra daugiau kaip 50 proc., Kinijoje – net 80 proc.
„Dažniausiai žmonės naudojasi jiems suprantamais paslaugų pasiūlymais, kurie siūlo realią pridėtinę vertę. Pavyzdžiui, tai atsispindi situacijoje su šiandien itin populiariomis eismo informacinėmis paslaugomis. Daugiau kaip prieš 20 metų pradėjome pirmųjų automobilinių navigacijos sistemų pramoninę gamybą, o šiandien jos yra įprastos ir plačiai naudojamos. Internetinės paslaugos, kurias teikia išmanieji telefonai, susieti su automobilinėmis multimedijos sistemomis, šiandien taip pat tampa įprastos šiuolaikiniuose automobiliuose,“ – sako Helmutas Matschis, Interjero padalinio vadovas ir „Continental“ valdybos narys.
Norint naudotis apjungtais duomenimis paremtų paslaugų privalumais, dažnai reikia bendrinti asmeninius duomenis. Tačiau Vokietijoje tik mažiau nei pusė apklaustų vairuotojų yra pasiryžę tą daryti, o štai Kinijoje su tuo sutiktų trys ketvirtadaliai visų amžiaus grupių respondentų. Tokių vairuotojų JAV yra apie 60 proc., Japonijoje – apie 50 proc. Bet šiose abejose šalyse yra viena išimtis – mažiau nei pusė automobilininkų norėtų, kad duomenimis galėtų naudotis ir draudimo kompanijos.
„Šiandien vairuotojai susidūrė su dilema – norint naudotis apjungtų duomenų paslaugomis, dažniausiai reikia, kad būtų bendrinama ir asmeninė informacija. Mažiau nei pusė Vokietijos vairuotojų yra pasirengę tą daryti, nors kasdien naudojantis išmaniaisiais telefonais ir socialine medija, mes keičiamės duomenimis – tikriausiai todėl jaunesni kaip 30 metų vairuotojai yra kur kas atviresni ir daugiau kaip trys ketvirtadaliai sutinka dalytis asmeniniais duomenimis. Beje, tai yra viena iš nedaugelio išimčių apklausoje, kur labiausiai skiriasi jaunų ir vyresnių respondentų atsakymai. O tai mus skatina dar labiau pabrėžti duomenų apsaugos svarbą, tą akcentuojant visose amžiaus grupėse,“ – sako p. Matschis.
2018 m. „Continental“ mobilumo studiją atliko „Infas“ rinkos ir socialinių tyrimų institutas. Jos metu buvo apklausti Vokietijos, JAV, Japonijos ir Kinijos vairuotojai, taip pat savo nuomonę išsakė skirtingų mokslo sričių atstovai bei automobilinės industrijos ekspertai. „Continental Mobility Study“ yra viena išsamiausių studijų pasaulyje, tirianti visuomenės požiūrį į pagalbines vairavimo sistemas ir savivaldžių automobilių mobilumą.