Debiutuoja „Audi e-tron“
„Audi e-tron“ yra pirmasis vien tik elektra varomas serijinis keturių žiedų markės modelis. Pirmą kartą gamybai parengtas sportiškasis SUV elektromobilis pasauliui pristatytas šiandien San Franciske (JAV) vykstančiame „Audi Summit“ renginyje.
Elektros pavara ir dinamiškas valdymas
Efektyvumas, galia ir maksimalus komfortas – „Audi e-tron“ įkūnija svarbiausias naujos kartos automobilizmo vertybes. Du elektros varikliai užtikrina itin didelę, net 300 kW ir 664 Nm sukimo momentą siekiančią galią ir elektriniam SUV suteikia ypatingą dinamiką neteršiant aplinkos ir važiuojant praktiškai be garso. Maksimalus sukimo momentas pasiekiamas vos prisilietus prie akceleratoriaus leidžia iki 100 km/val. įsibėgėti per 5,7 sekundes. Maksimalus elektromobilio greitis yra elektronikos apribotas ties 200 km/val.
„Audi drive select“ sistemos pagalba vairuotojas gali pasirinkti vieną iš norimų „Audi e-tron“ važiavimo režimų, priklausomai nuo eismo sąlygų ir pageidavimų. Elektromobilio pakaba turi pneumatines spyruokles su kiekvienam ratui atskirai pritaikomu veikimo režimu, o prošvaisa gali būti keičiama iki 76 milimetrų siekiančiu diapazonu – blogame kelyje ją padidinat, o greitkelyje sumažinant tam, kad pagerinti aerodinamines savybes ir padidinti nuvažiuojamą atstumą.
Energijos rekuperavimas ir efektyvi aerodinamika
Vienu įkrovimu „Audi e-tron“ gali nuvažiuoti daugiau kaip 400 kilometrų, matuojant WLTP metodika. Prie tokio didelio atstumo itin svariai prisideda ir pažangi energijos rekuperavimo sistema, užtikrinanti iki 30 proc. nuvažiuojamo atstumo. Elektra varomas SUV gali kaupti energiją dviem skirtingais būdais: riedėjimo metu, kai vairuotojas atleidžia akceleratorių, ir stabdant. Abejais atvejais elektros varikliai pradeda veikti kaip generatoriai ir kinetinę „Audi e-tron“ energiją paverčia elektros energija. Pavyzdžiui, kai stabdoma važiuojant 100 km/val. greičiu, energija įkraunama maksimalia 300 Nm ir 220 kW galia, o tai yra daugiau kaip 70 proc. visos sistemos galios ir nei vieno kito serijinio modelio sistema nėra tokia efektyvi. Integruota elektrohidraulinė stabdžių kontrolės sistema automatiškai parenka kokiu būdu bus stabdomas elektromobilis – elektros varikliais, stabdžiais ar abiem kartu.
Pažangūs įkrovimo sprendimai
„Audi e-tron“ yra pirmasis serijinis elektromobilis, kuris gali būti įkraunamas greitojo įkrovimo stotelėse iki 150 kW siekiančia galia. Tai reiškia, kad elektromobiliui visiškai įkrauti užteks maždaug pusvalandžio ir bus galima tęsti tolimą kelionę. Elektrinis SUV gali būti įkraunamas ir iš įprasto kintamos srovės tinklo iki 11 kW siekiančia galia, taip pat papildomai galima pasirinkti 22 kW įkrovimo galimybę.
„Audi“ siūlo skirtingas elektromobilio įkrovimo namuose galimybes. Standartinė įkrovimo sistema gali būti naudojama tiek su 220 voltų namų tinklu, tiek ir su 400 voltų trifaziu elektros tinklu. Papildomai galima užsisakyti „connect“ įkrovimo sistemą, kuri ne tik iki 22 kW padidina įkrovimo galią, bet ir drauge su namų energijos valdymo sistema leidžia pasirinkti norimą įkrovimo laiką (pavyzdžiui, kai energija yra pigesnė), taip pat, jei namuose yra sumontuoti saulės moduliai, įkrovimui naudoti sukauptą saulės energiją. Visus šiuos procesus, taip pat kaip ir elektromobilio pašildymą ir atvėsinimą prieš kelionę, galima valdyti išmaniuoju telefonu su įdiegta „myAudi“ programa.
Interjero ypatumai
„Audi e-tron“ tęsia fundamentalias „Audi“ dizaino tradicijas, naujais ir stilių pabrėžiančiais akcentais atspindėdamas naująją elektromobilumo erą.
Salone sumontuoti į vairuotoją pasukti du dideli „MMI touch“ lietimui jautrūs ekranai, kurie pakeitė beveik visus įprastus mygtukus ir valdiklius, o daug funkcijų galima aktyvuoti balsu. Standartinėje įrangoje esančiame virtualiame „Audi“ prietaisų skydelyje galima pasirinkti du skirtingus atvaizdavimo būdus, o informacija pateikiama ryškiame didelės rezoliucijos ekrane. Pasirenkamame „Audi virtual cockpit plus“ skydelyje yra trečiasis ekranas, kuriame atvaizduojamas elektros sistemos darbas. Itin daug patogumo sistemų dera su aukščiausios klasės apdailos kokybe ir medžiagomis, taip suteikiant maksimalų aukščiausios klasės važiavimo potyrį.
Multimedijos ir vairuotojo pagalbinės sistemos
Itin daug pagalbinių sistemų užtikrina patogią kelionę, o standartinėje įrangoje esantys efektyvumo pagalbininkai vairuotojui patars kaip važiuoti dar efektyviau. Ši pagalbinė sistema naudoja radarų jutiklius, vaizdo kamerų ir navigatoriaus duomenis, taip pat iš tinklo gaunamą informaciją apie maršrutą ir eismo sąlygas. Drauge su prisitaikančia greičio palaikymo sistema, efektyvumo pagalbininkas gali pristabdyti ar pagreitinti automobilį esant tinkamoms sąlygoms.
„Audi e-tron“ bus pirmasis gamintojo modelis, kurio pirkėjai jau nuo kitų metų vidurio galės internetu užsisakyti papildomas automobilio funkcijas, kai tik jų jiems prisireiks. Pavyzdžiui, LED priekiniams žibintams galima papildoma išmanioji „matrix LED“ sistema, valdanti tolimąsias šviesas. Taip pat bus galima užsisakyti papildomų pagalbinių ar pramoginių sistemų, tokių kaip skaitmeninis radijas ar „Audi“ mobilaus telefono sąsaja.
„Audi e-tron“ yra gaminamas aplinkos neteršiančioje Briuselio gamykloje Belgijoje, o pirmuosius pirkėjus Europoje elektromobilis pasieks 2019 m. pradžioje.