„EuroNCAP“ egzaminą puikiai išlaikė hibridai
Europos naujų automobilių saugumo vertinimo organizacija „EuroNCAP“ paskelbė mašinas, kurios šiais metais yra pačios geriausios savo klasėse. Organizacijos nuomone, šiemet tokių lengvųjų automobilių buvo trys – hibridinis hečbekas „Hyundai Ioniq“, naujos laidos penkių durų hibridas „Toyota Prius“ ir krosoveris „Volkswagen Tiguan“. Apie tai rašo „Lietuvos žinios“.
„EuroNCAP“ geriausius automobilius renka pagal savitą, pačios organizacijos sukurtą sistemą. Geriausi savo klasių automobiliai renkami tiktai iš naujų arba atnaujintų modelių, į rinką atėjusių per praėjusius metus.
Kiekvienais metais „EuroNCAP“ mašinas suskirsto į skirtingas klases. Jų skaičius įvairuoja, nes vienais metais nuo konvejerių nurieda daugiau vienos, kitais metais – kitos klasės automobilių. Kaip aiškina organizacija, išrinkti vieną geriausią automobilį iš visų per metus rinkoje pasirodžiusių naujų mašinų būtų neetiška, nes skirtingoms automobilių klasėms keliami ir skirtingi reikalavimai. Todėl, atsižvelgdama į tai, kiek vienos ar kitos klasės mašinų pasirodo vienais ar kitais metais, „EuroNCAP“ kasmet suformuoja ir skirtingą klasių skaičių.
Šiemet organizacija paskelbė lyginusi tik trijų klasių – mažų šeimos, didelių šeimos automobilių ir krosoverių – naujus automobilius. Nugalėtoja tapo po vieną mašiną iš kiekvienos klasės – tai buvo, kaip jau minėta, visiškai naujas hibridinis „Hyundai Ioniq“, naujos laidos hibridas „Toyota Prius“ ir naujas „Volkswagen Tiguan“. Visi jie atsparumo smūgiams testuose surinko po 5 žvaigždutes, bet tokių mašinų 2016 metais buvo daug. Dėl to nugalėtojus lėmė papildomi dalykai.
„EuroNCAP“ geriausio metų automobilio savitumas yra tas, kad jiems išrinkti neburiamos jokios vertinimo komisijos, o paprasčiausiai palyginami atsparumo testuose surinkti balai. Jie skaičiuojami atlikus keturis kiekvienos naujos mašinos bandymus. Per juos įvertinama: vairuotojo ir suaugusių mašinos keleivių sauga; vaikų sauga; pėsčiųjų sauga; augą užtikrinančios pagalbinės standartinės įrangos gausa. Dėl to kartais sakoma, kad „EuroNCAP“ kasmet renkamas mašinas galbūt būtų tiksliau vadinti „saugiausiomis“, o ne „geriausiomis“.
Tačiau pati organizacija laiko, jog pati saugiausia mašina, žinoma, kartu yra ir geriausia.
„Geriausias mažas šeimos automobilis 2017“, kuriuo tapo korėjietiškas hečbekas „Hyundai Ioniq“, „EuroNCAP“ atsparumo smūgiams testuose, kaip skelbia portalas euroncap.com, už vairuotojo ir suaugusių keleivių saugą surinko 91 proc., už vaikų saugą jiems skirtose sėdynėse – 80 proc., už pėsčiųjų saugą – 70 proc., už standarinės įrangos gausą ir jų efektyvumą – 82 proc. visų galimų balų.
Penkių durų „Toyota Prius“ pelnė atitinkamai 92 proc., 82 proc., 77 proc. ir 85 proc., vokiškas „Volkswagen Tiguan“ krosoveris – atitinkamai 96 proc., 84 proc., 72 proc. ir 68 proc. balų ir šimto procentų galimų.