Kelionės automobiliu: siūlo mėgautis ir tinkamai pasirinkti transportą
Vasara – kelionių metas. Įsibėgėjus masiniam gyventojų skiepijimui nuo koronaviruso, vis daugiau lietuvių dėlioja atostogų planus ir paišo būsimus maršrutus. Daug laiko keliuose praleidžiantys vairuotojai kelionių aistruoliams pataria automobilius rinktis atsižvelgiant į šį pomėgį.
Tinkamai pasirinkus transporto priemonę, vėliau ilgame kelyje galima išvengti įvairių nesklandumų ir nesistengti kuo greičiau pasiekti kelionės tikslo, o mėgautis visu važiavimo procesu ir atostogomis nuo pirmosios jų akimirkos.
Dydis svarbus ne tik dėl talpumo
Keliautojas, žurnalo „Auto Bild Lietuva“ leidėjas Vitoldas Milius sako, kad dairantis kelionėms tinkamo automobilio pradėti reikia nuo modelio dydžio, tačiau šis aspektas svarbus ne tik dėl talpumo. Renkantis, pavyzdžiui, tarp „Volkswagen Golf“, 3-ios serijos BMW ar „Kia Sorento“ su 813 litrų talpos bagažine ilgose kelionėse gali išryškėti papildomų niuansų.
„Suprantama, kad automobilio dydis yra svarbus, ypač galvojant, kiek žmonių žada keliauti. Jeigu keturiese su vaikais – dydis apskritai bus vienas iš pagrindinių dalykų. Tačiau reikia turėti omenyje ir tai, kad didesnis automobilis tolimesnėje kelionėje yra patogesnis važiavimo komforto požiūriu. Jau vien gera garso izoliacija gali daug reikšti. O nuo modelio dydžio dažnai priklauso ir jo patogumas bei įrangos lygis“, – atkreipia dėmesį specialistas.
Jo teigimu, su papildoma įranga – nuo komforto iki saugumo – susiję daugybė niuansų. Renkantis automobilį jie gali atrodyti smulkmena, tačiau ilgesnėse kelionėse šiuolaikinės technologijos iš tiesų padeda, o jų trūkumas – gali sukelti susierzinimą.
„Man pačiam patinka, kad kelionėse galima naudotis adaptyvia kruizo kontrole, ypač jeigu ji veikia tiksliai. Ši sistema ir stabdo automobilį, ir grąžina jį į reikiamą srauto greitį savaime. Net ir paprasta kruizo kontrolė jau yra geras pagalbininkas, nes pašalina poreikį ilgą laiką laikyti koją ant akceleratoriaus. O tuomet pagal svarbą rikiuojasi eismo juostos laikymosi sistema ir pan. – visi pagalbininkai, leidžiantys judėti kreiseriniu greičiu, tolimoje kelionėje suteikia važiavimo komforto“, – pastebi ne vieno kelionių rekordo autorius.
Gamintojai siūlo įvairias kruizo kontrolės sistemas: tiek paprastas, padedančias vairuotojui palaikyti greitį, tiek rafinuotesnes, veikiančių kompleksiškai su kitomis funkcijomis. Pavyzdžiui, „Kia“ ar „Audi“ modeliuose įdiegta išmanioji pastovaus greičio palaikymo sistema kartu su eismo juostos laikymosi funkcija valdo greitėjimą ir stabdymą iki visiško sustojimo, išlaiko automobilį saugiu atstumu ne tik nuo kitų transporto priemonių, bet dar ir eismo juostos viduryje.
Kasdien prie vairo sėdanti ir neretai į ilgesnes keliones išsiruošianti olimpietė Eglė Balčiūnaitė sako taip pat nuolat besinaudojanti adaptyvia greičio palaikymo sistema, įrengta jos vairuojamame „Kia XCeed“. Lietuvos rekordininkės teigimu, jai labiausiai patinka, kad ši technologija leidžia išlaikyti distanciją tarp transporto priemonių.
„Ilgesnėse kelionėse man taip pat patinka galimybė tam tikras funkcijas valdyti balsu, neliečiant multimedijos ekrano ar telefono. Taip pat praverčia pagalbinė parkavimosi sistema“, – sako bėgikė.
Saugumas ir komfortas kartu
V. Milius pažymi, kad ieškant kelionėms tinkamo automobilio svarbu atsakingai pasirinkti variklį, nes jis bus tiesiogiai susijęs su būsimomis išlaidomis. Dažniau įveikiantiems ilgas distancijas, anot žinovo, kol kas geriausias pasirinkimas tebėra dyzeliniai varikliai.
„Reikšminga ir pakaba – čia vėl grįžtame prie automobilio dydžio, nes kuo jis didesnis ir kuo geresnė jo pakaba, tuo komfortiškiau judėti. Mažesnis reagavimas į kelio iššūkius per ilgą kilometrų skaičių ne taip vargins vairuotoją. Lygiai taip pat svarbi ir garso izoliacija, nes ilgai važiuojant įvairus triukšmas pradeda veikti vairuotoją, jį nukamuoja. Man asmeniškai svarbi ir garso aparatūros automobilyje kokybė“, – vardija V. Milius.
Eksperto teigimu, vertėtų atkreipti dėmesį ir į žibintus. LED žibintai, automatiškai persijungiančios tolimosios šviesos ir panašios technologijos, aptinkamos tiek „Volvo“ ar BMW, tiek „Kia“ ar „Volkswagen“ automobiliuose. Keliaujant tamsiuoju paros metu modernių kelio apšvietimo technologijų privalumai tiesiogine to žodžio prasme itin išryškėja.
„Tai susiję tiek su komfortu, tiek su saugumu, todėl mėgstantiems keliauti turėtų būti prioritetas“, – akcentuoja V. Milius.
Nuolat važinėjanti iš namų į treniruotes, varžybas ar stovyklas bei sveikatos patikrinimus skirtinguose miestuose E. Balčiūnaitė sako, kad saugumas – ir jos prioritetų viršūnėje.
„Vienareikšmiškai man pirmoje vietoje – saugumas. Vairavimas turi būti ne iššūkis, o malonumas ir užtikrintas stiprus saugumo jausmas. O tuomet jau svarbūs visi kiti dalykai: ekonomiškumas, komfortas, patikimumas“, – pažymi sportininkė.
Neseniai „Kia XCeed“ automobilį vairuoti pradėjusi E. Balčiūnaitė tvirtina, kad šis pasirinkimas buvo apgalvotas, o Pietų Korėjos gamintojo automobilis atitiko jos prioritetus.
„Išbandžiau ne vieną modelį ir, mano nuomone, erdvumas, ekonomiškumas, lengvas valdymas, išvaizda, puikiai matoma aplinka vairuojant, gera garso izoliacija, minkšta pakaba – visais šiais aspektais modelis pranoko mano lūkesčius“, – teigia lengvaatletė.
Rekomenduoja mėgautis
V. Milius pastebi, kad mūsų šalies vairuotojai pradeda atostogauti tik nuvykę į galutinį kelionės tikslą. Jeigu tas tikslas, pavyzdžiui, Kroatijoje ar Italijoje, iki jo gali prireikti belstis ir keletą tūkstančių kilometrų. Specialistas rekomenduoja nesistengti šios distancijos įveikti kaip galima greičiau.
„Mano patarimas būtų atrasti Lenkiją ar kitas šalis, kurios yra kelionės maršrute, ir nesistengti nuvažiuoti viso kelio vienu prisėdimu. Geriau jau mėgautis atostogomis ir pačiu važiavimu nuo pirmojo kilometro, protarpiais sustoti.
Internete apstu informacijos, kur pravartu stabtelėti ir ką nors įdomaus nuveikti, tad galima nesudėtingai suplanuoti keliones, kuriose pavyks ir papramogauti. Ypač svarbu vairuotojui neįsijausti ir nekankinti keleivių: ar tai būtų suaugusieji, ar vaikai. Žinau, kad galimas nuvažiuoti atstumas yra labai individualus, tačiau geriau nekurti sau papildomų rūpesčių ir džiaugtis atostogomis“, – siūlo patyręs keliautojas.
Be to, dėliojantiems atostogų maršrutą V. Milius pataria planuoti laiką taip, kad pavyktų kuo ilgiau važiuoti šviesiu paros metu.
„Kad ir kokie automobilio žibintai, dėl fiziologinių ypatumų naktį įprastai mes miegame, o dieną kažką veikiame. Tad ir geriau stengtis susiplanuoti kelionę būtent pagal šį ciklą“, – linki specialistas.