Naudotų automobilių mados Lietuvoje nesikeičia: dominuoja „BMW“, „Volkswagen“ ir „Audi“
Bėgant metams lietuvių ištikimybė vokiškiems automobiliams nemažėja. Tai atskleidė automobilių duomenų įmonės „carVertical“ atliktas tyrimas, nustatęs labiausiai vairuotojus dominusius modelius 2024 m. pirmą pusmetį. Tarp populiariausių – naudoti „BMW“, „Volkswagen“ ir „Audi“ markių modeliai.
Pirmąjį metų pusmetį Lietuvos vairuotojai „carVertical“ automobilių istorijos patikros platformoje labiausiai domėjosi 3-ios serijos „BMW“ automobilių istorija – 6,2 proc. visų platformoje tikrintų automobilių. Už šio modelio rikiuojasi 5-ios serijos „BMW“ (5,8 proc.), „Volkswagen Passat“ (4,4 proc.), „Audi A4“ (4 proc.), „Audi A6“ (3,9 proc.).
Lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2023 m., į pirmąjį dešimtuką įsiveržė „Škoda Octavia“ (1,5% visų istorijos patikrų) „Opel Astra“ (1,2 proc.) ir „Škoda Superb“ (1,2 proc.).
„Vokiški automobiliai tokie kaip „BMW“ ir „Audi“ jau daugybę metų dominuoja naudotų transporto priemonių rinkoje. Vairuotojai juos mėgsta ne tik dėl patikimumo – dažnam savininkui automobilis yra ir įvaizdžio dalis. Tiesa, nemažai pirkėjų atkreipia dėmesį ir į „Škoda“ ar „Opel“, kurie nors ir pigesni, tačiau užsitarnavę gerą vardą antrinėje rinkoje“, – sako „carVertical“ automobilių rinkos ekspertas Matas Buzelis.
Labiausiai šalyje augo „Opel Zafira“ populiarumas
Populiariausių markių dešimtukas per metus nepasikeitė – sąrašo viršuje dominuoja „BMW“ (17,2 proc. visų tikrintų automobilių), „Audi“ (13,1 proc.), „Volkswagen“ (12,6 proc.), „Mercedes-Benz“ (9,2 proc.) ir „Toyota“ (6,8 proc.).
Tai rodo, jog lietuvių vairuotojai išlieka ištikimi toms pačioms automobilių markėms ir nėra linkę dairytis į kitus transporto priemonių gamintojus.
Tarp visų tyrime dalyvavusių šalių, per metus labiausiai augo „Mini Coupé“ (+719,1 proc.), „Tesla Model 3“ (+534 proc.), „Tesla Model X“ (+297,6 proc.), „Audi RS7“ (+262,2 proc.) bei „Jaguar E-Pace“ (+186 proc.) populiarumas.
Naudoto automobilio ieškantys lietuvių pirkėjai santūresni – labiausiai šalyje didėjo „Opel Zafira“ istorijos patikrų skaičius (104,3 proc.). Už šio modelio rikiuojasi „Volvo V50“ (80,7 proc.), „Kia Sportage“ (59 proc.), „Honda Accord“ (46,7 proc.) ir „Opel Astra“ (42,8 proc.).
Šių modelių populiarumo augimas – gera žinia planuojantiems parduoti tokią transporto priemonę. Kuo automobilis paklausesnis antrinėje rinkoje, tuo brangiau jį galima parduoti.
Paklausių modelių rida klastojama dažniau
Paklausūs modeliai neretai tampa sukčių taikiniu. Rinkoje pilna automobilių su suklastota rida, kurie vėliau naujiesiems savininkams gali atnešti daugybę problemų. Kai neaišku, kokį atstumą transporto priemonė yra nuvažiavusi, tampa sudėtinga laikytis gamintojo rekomendacijų ir laiku atlikti aptarnavimus.
7,6 proc. visų „carVertical“ tikrintų 3-ios serijos „BMW“ turėjo pakoreguotus odometro rodmenis, todėl šio modelio pirkėjai turėtų būti itin atidūs ir vengti sukirsti rankomis su pardavėju nepatikrinę automobilio istorijos. Kitų populiarių modelių rida irgi klastojama dažnai: 5-ios serijos „BMW“ (8,8 proc.), „Volkswagen Passat“ (7,7 proc.), o „Audi A4“ (10 proc.). Prasčiausia situacija su „Audi A6“ automobiliais, kurių net 12,1 proc. turėjo pakoreguotą ridą.
Padėtis naudotų automobilių rinkoje stabilizavosi
Beveik visose rinkose ir toliau stabilizuojasi naudotų automobilių kainos – jos po truputį krenta. Kainų mažėjimą lemia naujų automobilių rinkos atsigavimas, nebėra tokio didelio automobilių vėlavimo, koks buvo prieš kelis metus. Kadangi pagaminama daugiau naujų automobilių, daugiau naudotų kelių metų senumo modelių patenka į antrinę rinką.
Kalbant apie elektromobilius, šalyse, kur šviežiai buvo įvestos lengvatos, elektromobilių rinka pagyvėjo, bet tai tik trumpalaikė tendencija. Ilgalaikėje perspektyvoje elektromobilių rinka greičiausiai susidurs su sunkumais – net ir gamintojai vėl pradėjo daugiau investuoti į automobilius su vidaus degimo varikliais.
„Tie pirkėjai, kurie labiausiai norėjo elektromobilių, juos jau turi, o visi kiti arba nemato reikalo pereiti prie elektromobilių, nes neturi savo įkrovimo stotelių arba jų neįperka“, – aiškina M. Buzelis.
Pasak M. Buzelio, naudotų automobilių pirkimas šiek tiek atsigavęs ir pirmojo šių metų ketvirčio sandorių skaičius pagrindinėse Europos rinkose stabiliai augo.