Kaip nepamiršti vizito į techninės apžiūros stotį?
„Kauno TAC“ darbuotojai neseniai tapo liudininkais nutikimo, galinčio pretenduoti į Lietuvos rekordų knygos skyrių apie „didžiausius išsiblaškėlius“: atlikti privalomąją patikrą automobilis buvo pristatytas beveik pusantrų metų vėliau, nei turėjo tai padaryti.
Šiuo metu galiojantys teisės aktai, numato techninės apžiūros intervalus pagal formulę 3+2+2. T. y. naujo lengvojo automobilio būklę pirmą kartą reikia patikrinti po trejų metų, o vėliau kas dvejus metus. Važinėjant su visiškai nauja transporto priemone nereikia net techninės apžiūros lapo, nes informacija apie tai saugoma Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre, kuria naudojasi tiek keliuose patruliuojantys policijos pareigūnai, tiek automatiniai KET pažeidimo fiksavimo įrenginiai. Tokių – „trikojų“, sektorinių greičio matavimo sistemų ir pan. prietaisų, kurie nuskaito visų pro šalį važiuojančių transporto priemonių valstybinius numerius ir automatiškai patikrina ar jos yra apdrausto privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu, turi galiojančią techninę apžiūrą, sumokėję kelių mokestį ir pan., šiuo metu sumontuota apie 500. Šie elektroniniai teisėsaugininkų talkininkai per parą nuskaito apie 1 mln. transporto priemonių valstybinio numerio ženklų.
Minėtam trejų metų terminui pasibaigus Registre automatiškai atnaujinama informacija apie konkrečiam automobiliui atsiradusią prievolę patikrinti jo techninę būklę. Laiku to nepadarius kyla rizika sulaukti 30-40 eurų administracinės baudos.
Norint išvengti tokių problemų Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta“ rekomenduoja www.vta.lt puslapio e-paslaugų platformoje užsisakyti nemokamą priminimo paslaugą apie besibaigiantį techninės apžiūros galiojimą, kai likus 30 dienų iki apžiūros galiojimo pabaigos išsiunčiamas priminimas. Vien praėjusiais metais šiuo pasiūlymu pasinaudojo daugiau kaip 580 tūkst. transporto priemonių savininkų ir valdytojų. Nepaisant to, beveik 27 proc. mašinų į TA stotis pristatoma jau pasibaigus privalomosios techninės apžiūros galiojimui.
Deja, dalis vėluojančių yra apynaujų automobilių šeimininkai, pamiršę, kad techninė apžiūras turi būti atliekama po trejų metų nuo pirmos registracijos datos. Kadangi techninės apžiūros įmonių naudojama Centralizuota techninės apžiūros duomenų bazė (CTADB) negauna informacijos apie naujai registruotus automobilius, todėl jei jų savininkai patys neišsiima TA dokumento per pirmuosius 6 eksploatacijos mėnesius arba nepristato automobilio patikrai, nėra galimybės www.vta.lt e-paslaugų platformoje užsisakyti priminimo apie artėjantį vizitą į techninės apžiūros stotį.
„Kauno TAC“ vadovas Gintaras Ciegis savo ruožtu pastebi, kad dar vienas galimas sprendimas – naujus automobilius parduodančių ir su tuo susijusius formalumus tvarkančių vadybininkų veiklos algoritmo korekcija, įtraukiant keleto minučių vizitą į artimiausią TA stotį, o po to įteikiant klientui techninės apžiūros rezultatų kortelę be jokių papildomų procedūrų. Šiuo metu tokią paslaugą suteikia tik kai kurie automobilių prekeiviai.
„Beje, nors pačią pirmąją techninę apžiūrą, praėjus trejiems metams nuo automobilio registracijos bei eksploatacijos pradžios, sėkmingai įveikia maždaug 90 proc. M1 klasės transporto priemonių, visgi ir tarp jų pasitaiko turinčių problemų: nuo nedegančių, netvarkingų ar nesureguliuotų žibintų iki spėjusių susidėvėti pakabos detalių“, – konstatuoja G. Ciegis.
Svarbu atkreipti dėmesį ir į tai, kad priminimas būtinybę atlikti automobilio patikrą yra vienkartinis ir galioja tik būsimam artimiausiam vizitui į TA stotį, bet ne visą laiką, kurį ketinate eksploatuoti savo automobilį. Tokia tvarka leidžia išvengti perteklinio asmens duomenų kaupimo bei nesusipratimų, kai automobilis parduodamas ar utilizuojamas.