Patikrins ir savarankišką elektromobilį
Valdo Juozo Vilūno fotoreportažas
Automobiliai ir visas kelių transportas yra labai dinamiškas ir besikeičiantis verslas. Techninės apžiūros kontrolieriai supažindinami technikos naujienomis ir naujovėmis, įranga, techninės apžiūros procedūromis ir naujais teisės aktais.
Ramūnas Vėlavičius, bendrovės „Transporto studijos“ direktoriaus pavaduotojas:
Nors automobilių amžius Lietuvoje ne jaunėja, jų įvairovė didėja. Dažniau į technines apžiūras atvažiuoja hibridiniai, dujomis ir tik elektra varomos transporto priemonės. Automobiliuose gausėja įvairiausių elektroninių vairuotojo pagalbos sistemų. Kontrolieriai žino kaip jos veikia, kaip jas tikrinti, kad kelionės būtų saugios. Netrukus ateis laikas, kaip prie techninės apžiūros stoties atvažiuos savarankiškas elektromobilis. Mes tam ruošiamės ir mums tai nebus staigmena.
Vitalij Kabelis, Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos dėstytojas:
Techninės apžiūros kontrolieriams noriu perduoti savo žinias ir ilgametę dujinės įrangos montavimo patirtį. Žmonės rikdamiesi pačią pigiausią, neaiškių gamintojų, dažnai jau naudotą dujinę įrangą labai dažnai patiria didelius nuostolius. Tokia įranga būna ne tik ne saugi, bet ir sukelia didelių rūpesčių. Variklis prastai dirba, užsidega signalinės prietaisų lemputės, netaupomas kuras, teršiama aplinka, pagaliau tai pavojinga, nes gali kilti gaisras. Kontrolieriai privalo išmanyti automobilių dujinės įrangos sandarą, montavimo taisykles ir veikimo principus. Papasakojau ir apie dujinis dyzelinius variklius, kurių pamažu daugėja.
Jurgita Razmytė, Specialiųjų tyrimų tarnybos viešųjų ryšių skyriaus vyresnioji specialistė:
Kursų klausytojus supažindinau su korupcijos prevencijos svarba atliekant viešąsias paslaugas bei atsakomybe už kyšininkavimą. Bendradarbiavimas tarp STT ir asociacijos „Transeksta“ jau duoda rezultatus – bendrai sukurta korupcijos užkardijimo sistema, vyksta kontrolierių mokymai. Išdėstyti ir aptarti visi korupcinio pobūdžio veiksmai ir požymiai, išsamiai ir suprantamai paaiškinta, kaip juos atpažinti. Pateikta ir detali instrukcija, kaip užfiksuoti ir kam pranešti apie neteisėto atlygio siūlymus ar reikalavimus. Lietuvos Baudžiamojo kodekso 225 straipsnis numato 5 savarankiškas kyšininkavimo formas; kyšio priėmimą, pažadą priimti kyšį, susitarimą priimti kyšį, kyšio reikalavimą ir kyšio provokavimą. Vis dėlto svarbiausias dalykas yra korupcijos užkardymas, t.y prevencija ir švietimas, kad duodantis ir imantis žinotų apie neišvengiamas nusikalstamos veiklos pasekmes bei ugdytų netoleraciją korupcijai bei tvirtas pilietines vertybes.
Vidas Krikštaponis, Ukmergės TAS kontrolierius:
Šie mokymai mums labai naudingi, sužinome visas mūsų darbui reikalingas naujienas, grįžę į darbą jomis pasidaliname su kolegomis. Man buvo naujiena kaip veikia dujiniai dyzeliniai varikliai. Tokios technikos dar neteko tikrinti, bet kas žino? Viskas keičiasi ir reikia ruoštis naujovėms. Ukmergėje nedaug naujų ir modernių automobilių, tačiau ir su senesnėmis vairuotojai atvažiuoja labiau pasiruošę nei anksčiau. Kai kurie žmonės labiau pasitiki mūsų kontrolieriais nei autoservisų meistrais. Mes jiems padedam nustatydami gedimus ir tik tada jie važiuoja remontuoti automobilį.
Romualdas Krasuckas, Utenos TAS technikos vadovas:
Atvykę į techninę apžiūrą žmonės dažnai klausia mūsų patarimų kaip jiems susiremontuoti automobilį, kad šis saugiai važiuotų ir nebūtų problemų per techninę apžiūrą. Labai įdomios ir naudingos paskaitos apie dujinę automobilio įrangą. Gavom naudingų žinių ir gerų praktinių patarimų, kuriuos panaudosime savo veikloje, galėsime patarti vairuotojams. Nors esam kontroliuojanti organizacija, tačiau mums svarbiausia, kad vairuotojai po techninės apžiūros jaustųsi saugūs bei ramūs o jų kelionės patogios.
Lietuvoje techninės apžiūros stotyse dirba 390 kontrolierių. Kvalifikacijos tobulinimas ir mokymai rengiami kas dveji metai.