Studentų mainų programoje – pažintis su lietuviška TA sistema
Vizitas į techninės apžiūros įmonių asociaciją „Transeksta“ ir Avižieniuose esantį „Tuvlitos“ padalinį – kone visų būsimų ir esamą transporto srities specialistų, atvykstančių į Lietuvą, būtina darbotvarkės dalis. Alytaus kolegija trečius metus priimanti autoverslo vadybą studijuojančių jaunuolių delegacijas iš Prancūzijos nėra išimtis.
Paryžiuje studijuojanys 35 vaikinai ir merginos, atvyko pagal ANFA (Servises de l‘Automobile et de la Mobilite – tai įvairių automobilių verslo atšakų, nuo servisų ir pardavimo įmonių iki transporto sektoriaus administravimo, vadybos specialistų ruošimą kuruojanti bendrija) kvalifikacijos kėlimo programą. Ši grupė nuo ankstesniais metais mūsų šalyje besisvečiavusių kolegų išsiskyrė tuo, kad dėvinčių baltus marškinius ir ryšinčių kaklaraiščius šįkart buvo gerokai daugiau nei „veiksmo“ metu naršančių išmaniuosiuose telefonuose. Tiek ekskursijos patikros linijoje metu, tiek „Transeksta“ mokymų auditorijoje klausydami asociacijos direktoriaus pavaduotojo Audriaus Glėbaus, studentai fiksavo visas smulkmenas (šurmulį žiūrint video siužetą sukėlė net ekrano kampe šmėstelėjęs TA stotyje apžiūros laukiantis senas „Renault Megane“ prancūziškais registracijos numeriais) ir prašė detaliau paaiškinti subtilesnius dalykus. Tarkim kaip už tokią mažą kainą (Prancūzijoje lengvojo automobilio apžiūra atsieina apie 80 eurų), pavyksta sukurti tokią modernią patikros sistemą? Kaip veikia išankstinės registracijos algoritmas? Ką duoda savitarnos terminalas? Kodėl būtent toks techninės apžiūros dažnumas ir t.t.?
Studentus iš Prancūzijos mūsų šalyje globojusios Alytaus kolegijos dėstytojas Mindaugas Valaitis pasidžiaugė, kad šiųmetiniai svečiai itin motyvuoti.
„Kadangi dalis jų dar kartą atvažiuos pas mus atlikti praktikos pagal „Erasmus“ programą ir dirbs įvairiuose servisuose, jau dabar akivaizdu, kad tai bus ne tik egzotiškas nuotykis, bet ir reali abipusė nauda. Taip pat malonu, kad Lietuva jaunuosius prancūzus stebina tik maloniais atradimais nuo čia esančios gamybos įmonių (studentai lankėsi ir mikro autobusus gaminančioje įmonėje „Altas komercinis transportas“) iki kelių infrastruktūros ir eismo organizavimo. Jiems taip pat buvo netikėta, kad Lietuvoje technikos disciplinas kremtantys studentai paskaitose narsto vidaus degimo variklius ir gilinasi tikrai pakankamai sudėtingus inžinerinius sprendimus. Prancūzijoje jėgos agregatas laikomas nedalomu vienetu ir jei kažkas neveikia, motoras tiesiog keičiamas. Šia prasme mes lendame kur kas giliau – iki skirtingų metalų savybių“, – pasakojo M. Valaitis.
Dalindamiesi įspūdžiais po ekskursijos „Tuvlitos“ Avižienių TA stotį, Prancūzijos studentų grupės vadovai teigė, kad pagrindinės procedūros yra identiškos, nes tiek Prancūzijoje, tiek Lietuvoje jos vykdomos laikantis tos pačios ES direktyvos. Kita vertus mūsų šalyje kai kurie dalykai organizuojami efektyviau – patikros linijos įrangos susiejimas su vieninga informacine sistema ir žmogiško faktoriaus eliminavimas yra tai, ko Lietuvoje galima pasimokyti.