Naujos kartos „Mercedes-Benz Actros“ – vilkikas be veidrodėlių
Vokietijos „Mercedes-Benz“ pristatė naują vilkiką „Actros“. Šis ypatingas tuo, kad yra pirmasis serijinis sunkiasvoris, turintis kameras vietoje veidrodėlių ir galintis važiuoti kone savarankiškai.
„Praėjus vos ketveriems metams po autonominio „Mercedes-Benz“ ateities vilkiko pristatymo, pradedame gaminti naujuosius „Actros“ ir pirmieji pasaulyje pritaikome iš dalies autonominę pagalbos sistemą serijinės gamybos vilkikuose“, – gamintojo atstovų pranešime žiniasklaidai cituojamas Stefanas Buchneris, „Daimler Trucks“ padalinio valdybos narys ir „Mercedes-Benz Trucks“ vadovas.
Svarbiausia „Mercedes-Benz Actros“ naujovė – pagalbinė vairavimo funkcija „Active Drive Assist“. Ji gali pati stabdyti, akceleruoti ir vairuoti. Priešingai nei sistemos, kurios veikia tik esant tam tikram greičiui, funkcija „Active Drive Assist“ vairuotojui suteikia dalinio autonominio vairavimo galimybę esant bet kokiam greičiui.
Funkcija „Active Drive Assist“ sujungia „Mercedes-Benz“ išbandytą pastovaus greičio palaikymo sistemą, funkciją „Stop & Go“ ir važiavimo eismo juostoje kontrolės sistemą. Tiesa, kol kas atsakomybė stebėti eismo situaciją palikta vairuotojui. „Mercedes-Benz Trucks“ skelbia, kad šiame modelyje pritaikyta penktosios kartos avarinio stabdymo sistema.
„Active Brake Assist 5“ padeda vairuotojui kilus susidūrimo iš galo pavojui arba kilus grėsmei partrenkti žmogų, kertantį vilkiko važiavimo juostą, prie jos artėjantį arba ja einantį. Prireikus sistema gali pati panaudoti transporto priemonės stabdžius. Teigiama, kad „Active Brake Assist 5“ dabar veikia kartu su radarų ir kamerų sistema, todėl ji dar atidžiau stebi erdvę priešais transporto priemonę ir greičiau reaguoja į kelyje esančius žmones.
Atsisakė šoninių veidrodėlių
„Actros“ skiriasi nuo pirmtakų ir savo išvaizda: standartiniame modelyje pagrindinius šoninius ir plataus kampo veidrodėlius pakeitė specialiosios kameros. Veidrodėlius pakeitus kameromis gerokai pagerėjo transporto priemonės aerodinaminės savybės, saugumas, ją lengviau prižiūrėti. Tokia sistema padeda dar geriau matyti viską, kas vyksta aplinkui. Dvi kameros įrengtos vilkiko išorėje, o du 15 colių ekranai sumontuoti vairuotojo kabinos viduje, ant šoninių kėbulo atramų.
Pasirūpino vairuotojais
Kurdama salono dizainą ir valdiklius „Mercedes-Benz Trucks“ griežtai laikėsi atvirkštinio principo. Visos naujovės apgalvotos iš vairuotojo perspektyvos, nes vilkikų vairuotojai prie vairo praleidžia ilgas valandas. Po darbo arba kai nevairuoja laisvą laiką jie taip pat praleidžia transporto priemonėje. Žmogaus ir automobilio sąsajos (HMI) dizainas turi didelį poveikį vairuotojo darbo našumui, todėl dizaino inžinieriai sukūrė viskuo aprūpintą darbo vietą.
Naujajame „Actros“ į standartinę įrangą įeina du patogūs interaktyvūs ekranai, kurie yra pagrindinis informacijos šaltinis vairuotojo darbo vietoje. Ekranuose matoma ne tik pagrindinė vairuotojui reikalinga informacija, bet ir pagalbinių sistemų duomenys. Išmaniuosius telefonus prie vilkiko galima jungti naudojant „Apple Car Play“ arba „Android Auto“.
Mažesnės degalų sąnaudos
Naujojo „Actros“ degalų sąnaudos mažesnės nei jo pirmtakų – šis vilkikas sutaupo iki 3 proc. degalų važiuodamas greitkeliais ir iki 5 proc. riedėdamas mažesnės reikšmės keliais. Aerodinaminės savybės pagerėjo dėl veidrodėlius pakeitusių kamerų ir naujų užpakalinių purvasaugių. Išmanioji sistema PPC (angl. „Predictive Powertrain Control“), reguliuojanti pastovaus greičio palaikymą ir pavarų perjungimą, veikia dar efektyviau ir dabar, papildžius žemėlapio duomenis, gali būti naudojama ne tik greitkeliuose, bet ir miestų bei mažesnės reikšmės keliuose.