Transporto priemonės priežiūra
Rūpindamiesi eismo saugumu Lietuvos keliuose, stengdamiesi atkreipti vairuotojų dėmesį į dažniausiai kontrolierių aptinkamus trūkumus techninių apžiūrų metu „Transekstos“ specialistai teikia patarimus transporto priemonių priežiūros, taupaus važiavimo ir kt. klausimais.
Patarimai
Žieminių padangų laikymo sąlygos
Techninių apžiūrų įmonių asociacijos „Transeksta“ specialistas Vladas Glebus pataria, kaip laikyti žiemines padangas iki kito sezono, kad nenukentėtų jų techniniai duomenys.
Dauguma įsivaizduoja, kad užtenka padangas numesti į garažo kampą iki kito sezono. Ekspertas sako, kad pirmiausia padangos turi būti švarios, todėl rekomenduoja naudojant šepetį jas nuplauti taip, kad neliktų purvo ir druskų. Jei jos „vasaroja“ su ratlankiais – nuvalyti ir juos. Nereikėtų piktnaudžiauti padangoms skirta chemija, o nusprendus naudoti konservavimo priemones – atidžiai perskaityti gamintojų rekomendacijas. Didžioji dalis padangų kosmetikos preparatų skirti tik išvaizdai pagerinti: automobiliai su blizgančiu „apavu“ atrodo įspūdingiau, tačiau su geresnėmis eksploatacijos savybėmis tai neturi nieko bendra.
V. Glebaus teigimu, nuėmus žiemines padangas, gera proga įvertinti jų būklę – apžiūrėti ar nėra įtrūkimų, gumbų, įstrigusių akmenukų ar kitų svetimkūnių, koks protektoriaus gylis ir t. t.
Ekspertas rekomenduoja kiekvieną padangą apvilkti atskiru nepermatomu plastikiniu maišu ir jį užrišti, kad padangos guma ilgiau išliktų minkšta, neskilinėtų. Laikant padangas maišuose, išvengiama nepageidaujamo aplinkos poveikio, jos lėčiau sensta.
Padangos turi būti laikomos vėsioje ir sausoje patalpoje, ir apsaugotos nuo tiesioginių saulės spindulių. Tokios sąlygos būtinos, jei padangos laikomos neapvilktos plastikiniais maišais. Be to, specialistas pataria įsitikinti, kad šalia padangų laikymo vietos nėra ozoną išskiriančių didesnių elektros energijos naudojimo šaltinių (elektros variklių, nuotekų ir šilumos siurblių, transformatorių, kt.). Ozonas kenkia padangų gumai – ji išsausėja, skilinėja.
V. Glebus atkreipia dėmesį, kad svarbi ir padangų laikymo padėtis. Padangų laikymo padėtis priklauso nuo to, ar jos su ratlankiais ar be ratlankių. Padangos be ratlankių laikomos vertikaliai pastatytos, geriau būtų specialiuose padangoms skirtuose stelažuose ar susikonstruotose laikyti skirtose medinėse lentynose, padėkluose. Idealu būtų retsykiais (maždaug kartą per mėnesį) padangas pasukti, kad kistų joms tenkančios apkrovos. Padangos su ratlankiais geriausia laikyti suguldytas horizontaliai ar pakabintas. Patartina sumažinti slėgį, t. y. palikti maždaug vieną atmosferą, tai bus išvengta nereikalingos įtampos padangos konstrukcijoje.
Ką daryti, jei pažeistas automobilio stiklas
Kuo prastesnis matomumas, tuo didesnė avarijos tikimybė. Vaizdas pro subraižytą ar suskeldėjusį stiklą trukdo adekvačiai vertinti situaciją kelyje, todėl į tokius dalykus negalima numoti ranka.Be to, pažeistas stiklas praranda 90 proc. savo tvirtumo.
Nuo kėbulo vibracijos ar didelių temperatūros svyravimų ir nedidelis stiklo pažeidimas gali išplisti neprognozuojama kryptimi. Tada jo suremontuoti nebus įmanoma ir jį teks pakeisti nauju.
Be to, stiklą pakeitus nauju, senasis bus išmestas, o tai teršia gamtą – natūralioje aplinkoje stiklas suyra apytiksliai per 900 metų.
Svarbiausi patarimai:
- jei kelionės metu akmuo įdaužė stiklą, pažeistą įtrūkio vietą kuo skubiau užklijuokite lipnia juostele arba lipduku, kad nepatektų nešvarumų;
- vizitą į specializuotą stiklų remonto centrą suplanuokite kiek įmanoma anksčiau. Laiku nesuremontuotas įtrūkis gali likti akivaizdžiai matomas arba išplisti po visą stiklą;
- išilginių įtrūkių nerekomenduojama tvarkyti, nes mūsų klimato sąlygomis tai nėra patikima. Net gana sėkmingai sutvarkytas išilginis įtrūkis, vis tiek bus matomas žiūrint tam tikru kampu;
- venkite tokių remontininkų, kurie siūlosi darbus atlikti itin pigiai, nes greičiausia jie neturi nei reikiamų įrankių, nei medžiagų, nei išmano remonto technologiją. Paprastai stiklo remontas sudaro apie 10 proc. naujo stiklo kainos;
- kokybiškai suremontavus įdaužą, priekinis stiklas tampa toks pat stiprus kaip ir iki pažeidimo.