„Tuvlitoje“ – eksperimentas „Mašinukė už 300“
Benzingalviams skirtos LNK laidos „Ne vienas kelyje“ kūrybinė komanda naują TV sezoną pradeda eksperimentu „Mašinukė už 300“. T. y. trimis už 300 eurų įsigytais automobiliais leidžiasi į įvairių palyginamųjų bandymų maratoną, kurio metu patirti nuotykiai per keletą artimiausių mėnesių bus „konvertuoti“ į televizijos reportažus. Pirmoji eksperimente dalyvaujančių automobilių – „Honda Civic“, „Audi 80“ ir „Mercedes-Benz C 220“ – stotelė: „Tuvlitos“ techninės apžiūros centras.
Reikia pripažinti, kad nuodugni ratuotos trijulės patikra patvirtino kertinius Lietuvos automobilininkų evangelijos postulatus, akcentuojančius „vokišką kokybę“. Garbaus amžiaus „bavarai“ čia pasirodė pavydėtinai solidžiai: kontrolierius Viliaus Jankausko teigimu, didžiausia „Audi 80“ bėda buvo prastai pritvirtintas akumuliatorius, o 23 metų senumo „Sidabrinės strėlės“ – akį rėžiantys korozijos židiniai ant durelių, sparnų bei slenksčių ir leisgyvis stovėjimo stabdis. Tačiau nei variklio, nei važiuoklės, nei žibintų sveikatos būklei pernelyg priekaištauti nebuvo dėl ko. Eksperimento metu šiuos automobilius globosiantys redaktorius Valdas Valiukevičius ir prie TV laidos kūrėjų prisijungęs ralio meistras Vaidotas Žala, galutinio verdikto klausėsi plačiai šypsodamiesi.
Kur kas prastesni 26 metų sulaukusio „Honda Civic“ reikalai. Apžiūros metu „japonui“ diagnozuota net 19 didelių trūkumų, iš kurių du kvalifikuojami kaip DE. T. y. problemos, su kuriomis automobilį draudžiama eksploatuoti. Laidos „Ne vienas kelyje“ reporteriui Egidijui Babeliui teliko juokauti, esą „ senolis „Civic“ taip pat turi gerų savybių, tik ant greitųjų jas sunkoka rasti“.
Visgi labiausiai pamokanti eksperimento dalis – net ir identifikavus kone tris dešimtis trūkumų, dalis kurių kelia realią grėsmę visiems esantiems keliuose ar gatvėse, techninės apžiūros centrų specialistai negali tokių mašinų „ištraukti“ iš eismo, jei jie turi galiojančią TA patikros kortelę. Kaip tik taip buvo su „Honda Civic“. Hečbekas šia mirtinai pavojinga teise galėtų naudotis net iki 2018-ųjų balandžio… Ačiū Dievui, automobilis po pirkimo-pardavimo sandorio (laidos „Ne vienas kelyje“ komandai jis atsiėjo 250 eurų; tiek pat, kiek „Audi 80“; „Mercedes-Benz C 220“ kaina – 330 eurų) atsidūrė suprantančių kas yra kas žmonių rankose, todėl artimiausiu metu bus suremontuotas.