„Toyota Mirai“ sumušė pasaulio rekordą
Gegužės pabaigoje prie „Hysetco“ vandenilio degalinės Orli, Prancūzijoje, prasidėjusi naujojo „Toyota Mirai“ kelionė baigėsi nuvažiavus 1 003 km. Šį rekordinį atstumą automobilis nuriedėjo su vienu vandenilio pripildytu baku.
1 003 km, per kuriuos į aplinką nepateko nė vieno gramo anglies dioksido, buvo įveikti viešuosiuose keliuose, Paryžiaus pietinėje dalyje, Luaro ir Šero (Loir-et-Cher) ir Endro ir Luaros (Indre-et-Loire) zonose. Nuvažiuotą atstumą ir sąnaudas patvirtino nepriklausomi ekspertai. Siekiant pasaulio rekordo, buvo naudojamas ekologiškas vandenilis. Vidutinės degalų sąnaudos siekė 0,55 kg/100 km, o „Toyota Mirai“ bake telpa 5,6 kg vandenilio. Atstumas, likęs nuvažiuoti užfiksavus rekordą (nurodytas automobilio kompiuterio), – 9 km.
Naujasis „Toyota Mirai“ yra antros kartos vandenilio kuro celes turintis elektrinis „Toyota“ automobilis. Modelis pasižymi aptakesniu dizainu, yra galingesnis ir leidžia važiuoti dinamiškiau nei pirmosios kartos „Mirai“.
Be to, naujasis „Mirai“ turi efektyvesnę kuro celių sistemą ir talpesnį degalų baką. Kartu su pagerėjusiu aerodinaminiu koeficientu šios dvi naujovės leido išplėsti modelio nuvažiuojamą atstumą iki 650 km, esant normalioms sąlygoms. O automobilio vandenilio bakas užpildomas mažiau nei per 5 minutes, vandenilį pilant užpildymo stotelėje 700 barų slėgiu.
Tam, kad pavyktų užpildytu baku įveikti 1 003 km, vairuotojai privalėjo vadovautis ekonominio vairavimo taisyklėmis, tačiau nesiimta nieko, kuo paprasti vairuotojai negalėtų naudoti savo kasdieniame gyvenime.
„Mažiau už nulį“ pabrėžia, kad nulinė anglies dioksido emisija nėra „Toyota“ tikslas. Tai – paprastas žingsnis „Toyota“ elektrifikacijos kelionėje, siekiant peržengti ribas ir sukurti geresnę ateitį visiems: be CO₂ emisijos, be apribojimų, be kompromisų ir be kliūčių.
„Mirai“ demonstruoja, ką reiškia „be CO₂ emisijos“, mat šiuo modeliu „Toyota“ pabrėžia nulinės emisijos elektromobilumo privalumus, o tuo pat metu užtikrina saugumą, komfortą, didesnį nuvažiuojamą atstumą ir sudaro sąlygas lengvai užpildyti degalų baką.
Be to, vandenilis suteikia puikią galimybę sukurti geresnę visuomenę, mat yra patikimas transportavimo ir energijos saugojimo šaltinis. Vandenilis gali užtikrinti nulinės emisijos mobilumą ne tik kelių transportui, bet ir traukiniams, laivams, lėktuvams, sraigtasparniams, be to, energija gali būti gaminama ir pramonei, verslui bei namų ūkiams.
Remdamasi šiuo požiūriu, įmonė „Toyota“ remia daugybę iniciatyvų, kurios demokratizuoja ir diversifikuoja kuro celių panaudojimą: elektros generatorius („EODev“), laivus („Hynova“), taksi ir autobusus („Hype“ bei RATP), vilkikus („Hino“), vandenilio miestą („Woven City“) ir kt.
Minėtą rekordą – ilgiausią vienu vandenilio pripildytu baku nuvažiuotą atstumą – pasiekė keturi vairuotojai, tarp jų buvo ir Victorienas Erussard’as, „Energy Observer“ asociacijos bei vandeniliu varomo laivo įkūrėjas bei kapitonas.
„Esu labai laimingas tapęs šio iššūkio – 1 000 km prie vairo naujajame „Mirai“ – dalimi. „Toyota“ visuomet buvo vandenilio naujovių priešakyje ir mūsų bendradarbiavimas kasmet tik stiprėja. Kaip buvęs atvirojo vandenyno lenktynių dalyvis, aš pasiilgstu iššūkių, todėl nuoširdžiai noriu padėkoti Frankui Marotte ir jo komandai, kad pasikvietė mane į šį nulinės CO₂ emisijos nuotykį ir parodė, kad nieko nėra neįmanoma, – vandenilinis kuras naudojamas čia ir dabar“, – tikino V. Erussad’as.
„Energy Observer“ yra pirmasis laivas, kuriame pritaikyta „Toyota“ vandenilio kuro celių technologija. Šis energetiškai nepriklausomas laivas yra nulinės taršos, be to, jis tarnauja ir kaip komunikacijos priemonė, ir kaip energetinio virsmo tyrimų laboratorija. „Energy Observer“ dabar evoliucionavo ir į tvarios energijos technologijų žvalgybos bei tyrimų įmonę. Visiškai neseniai Paryžiuje ji pristatė naują parodų miestelį, skirtą atsinaujinančiai energetikai ir vandeniliui.
Šio renginio metu Paryžiaus simbolis, Eifelio bokštas, buvo pirmą kartą apšviestas naudojant tvariai išgautą vandenilį. Energiją bokšto apšvietimui tiekė GEH vandenilio generatoriai, sukurti startuolio „EODev“, kurio akcininkė yra „Toyota“.
Kiti trys vairuotojai buvo Jamesas Oldenas, „Toyota Motor Europe“ inžinierius, Maxime’as le Hiras, „Mirai“ produkto vadovas, ir Marie Gadd, „Toyota France“ viešųjų ryšių vadovė.
„Iššūkis, kurį įgyvendinome su naujuoju „Mirai“, buvo nuostabus. Mintyse nuolat sau kartojame: „Pradėk daryti tai, kas atrodo neįmanoma, perženk savo ribas.“ Tai padeda ir šiandien. Tą dar kartą įrodėme. Norėčiau padėkoti visai „Toyota France“ ir „Toyota Europe“ komandai, taip pat Victorienui iš „Energy Observer“, su kuriuo dalijamės tomis pačiomis vizijomis ir ambicijomis. Tvirta partnerystė mums leis sukurti geresnę ir aplinkai draugiškesnę visuomenę. Tad drauge su „Toyota“ priimkite „Mažiau už nulį“ iššūkį ir užsiimkite savo vietą ateityje“, – džiaugėsi Frankas Marotte, „Toyota France“ vadovas.