Tyrimas atskleidė: aukščiausios klasės automobilių markės nuvertėja sparčiausiai
Vos išvažiavęs iš salono naujas automobilis iškart praranda nemažą dalį savo mažmeninės vertės. Nors transporto priemonės vertė laikui bėgant toliau mažėja, tam tikros markės nuvertėja labiau nei kitos. Siekdami nustatyti kurių markių automobiliai nuvertėja labiausiai, „carVertical“ automobilių ekspertai atliko tyrimą ir išanalizavo daugiau nei 72 mln. 2019 – 2022 m. Europoje, JAV ir Australijoje pateiktų duomenų įrašų.
„Porsche“ savo vertę išlaiko geriausiai
„Porsche“ (-64,4 proc.), „Jeep“ (-84,4 proc.) ir „MINI“ (-85,5 proc.) yra 3 mažiausiai nuvertėjančios markės: jų vertės dalis liko didžiausia iš pradinės kainos atėmus mažiausią automobilio rinkos vertę. Taigi, „Porsche“ bėgant metams praras tik 64,4 proc. savo vertės, o „Lexus“ – 89,9 proc.
„Nors „Porsche“ gamina sportinius automobilius, jos modeliai yra pakankamai praktiški ir tinkami kasdieniam važinėjimui. „911“ yra vienas žymiausių ir mėgstamiausių visų laikų modelių. Tad nenuostabu, kad jo paklausa viršija pasiūlą. „Porsche“ automobiliai yra patikimi, patvarūs ir išskirtinės išvaizdos, kuri traukia klientus“, – teigia automobilių ekspertas ir „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Išliekančia didele likutine verte pasižymi ir tradiciškesnės transporto priemonių markės, tokios kaip „Hyundai“ ir „Toyota“. Šios transporto priemonės yra įperkamesnės, jų techninės priežiūros išlaidos paprastai būna mažesnės, todėl šių gamintojų modelių naudotų automobilių pirkėjai ieško dažniau.
Nors kai kurių aukščiausios klasės markių automobiliai, tokie kaip „Jaguar“, „Land Rover“ ir „Lexus“, paprastai nuvertėja mažiau, taip nutinka ne visada.
Daugelis prestižinių automobilių markių praranda daugiau vertės lyginant su pigesnėmis
Bėgant metams labiausiai nuvertėjančios automobilių markės yra „Chrysler“, „Audi“ ir „Seat“. Pavyzdžiui, didžiausias naujo „Chrysler“ nuvertėjimas galiausiai pasieks – 96,8 proc. (vidutiniškai per 25 metus), todėl šis prekės ženklas yra prarandantis didžiausią vertės dalį rinkoje.
Beveik pusė prekių ženklų, esančių nepalankiojoje šios automobilių nuvertėjimo lentelės pusėje, yra aukščiausios klasės. Nors žmonės mėgsta „Infiniti“, „BMW“ ir „Volvo“, jų vertė laikui bėgant gerokai sumažėja.
Palyginimui, „Toyota“ automobiliai mažiausią vertę pasiekia po 19 metų, o „BMW“ – po 21. Tačiau „Toyota“ automobiliai praranda apie 88,7 proc. savo vertės, o „BMW“ – 93,8 proc. Kas lemia šiuos skirtumus?
„BMW“ ir kitos prabangių automobilių markės paprastai turi savybių ir technologijų, kurių naudotų automobilių pirkėjai nevertina. Jei galite sau leisti naują „BMW“, „Mercedes-Benz“ ar „Land Rover“, tikriausiai norite visos prabangos ir naujovių, kurias tik galima gauti. Naudoto automobilio ieškantis žmogus pirmenybę teikia kainai ir priežiūros sąnaudoms, o ne įvairiausioms nebūtinoms funkcijoms. Todėl daugeliui pirkėjų naudota „Toyota“ yra patrauklesnė nei „BMW”, – sako M. Buzelis.
„Audi“ (-96,2 proc.), „Seat“ (-95,8 proc.) ir „Škoda“ (-95 proc.) savininkai taip pat neturėtų tikėtis gerų pasiūlymų pardavinėdami savo senus automobilius.
Naudoti automobiliai tampa mažiausios vertės skirtingu metu
Automobilių istorijos patikros platformos „carVertical“ duomenimis, automobiliai labiausiai nuvertėja vidutiniškai per 20-23 metus. Tačiau skirtingos automobilių markės labiausiai nuvertėja per skirtingą laiką.
„Porsche“ ir „MINI“ automobiliai mažiausiai kainuoja po 15-os metų. Vėliau jų vertė vėl pradeda augti. Gerai išlaikyti modeliai gali būti vertinga investicija. „Isuzu“, „Suzuki“, „Kia“ ir „Dacia“ būdinga visiška priešingybė – per 30 metų jie pasiekia patį „dugną“.
Jei automobilio modelis laikomas retu, jo vertė laikui bėgant gali gerokai išaugti. Dešimtajame dešimtmetyje „BMW“ pagamino tik 891-ą „M5 E34 Touring“. Dvidešimt iš jų buvo ypatingieji Italijos rinkai skirti „Elekta“. Šie išskirtiniai modeliai, turintys 335 AG 3,8 litro variklius, taip pat buvo ypatingai nudažyti ir išsiskyrė savo salono dizainu. Rasti naudotą „Elekta“ šiandien yra labai sudėtinga. Automobilių entuziastai turėtų būti nusiteikę išleisti bent 100 tūkst. dolerių, kad galėtų turėti šį modelį savo garaže.
Nors eilinis automobilis tikriausiai atsidurs sąvartyne po 20-30 metų, „Porsche“ ar „Jaguar“ modelis su tvarkingais dokumentais ir techninės priežiūros knygele bei nepriekaištinga istorija laikui bėgant gali tapti netgi vertingesnis nei buvo pirkimo dieną.